Hjälp / Kunskapsbanken

Väkommen till kunskapsbanken

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna och hjälp med de vanligaste problemen som kan uppstå.

Vi har för enkelhetens skull delat upp kunskapsbanken i ett antal rubriker. Klicka på det ämnet som passar bäst för att få hjälp

Kontrollera alltid om mail ev. kan ha fastnat i skräpposten

Vanliga frågor & svar

PROBLEM: Jag kan inte logga in

Om du upplever problem med att logga in beror det oftast på att antingen användarnamnet eller lösenordet som du anger är felaktigt

Ditt användarnamn är den e-postadress som du uppgav i kassan i samband med ditt köp. Om du är osäker på vilken e-postadress du använde så kan du kontrollera det genom att kontrollera e-postmeddelandet du fick efter din registrering

Ditt lösenord är det som skickades till din e-postadress efter att du genomfört ditt köp – Om du inte har fått eller hittar lösenordet så kan du enkelt återställa ditt lösenord via denna länk

Återställ Mitt Lösenord

PROBLEM: Jag kan inte mitt lösenord

Ditt lösenord är det som skickades till din e-postadress efter att du genomfört ditt köp – Om du inte har fått, hittar eller kommer ihåg ditt lösenord så kan du enkelt återställa det via denna länk

Återställ Mitt Lösenord

Om du inte kommer åt innehållet här på tjänsten kan det bero på ett antal saker

1 – Du är inte inloggad

För att komma åt innehållet på denna tjänst behöver du vara inloggad. Börja med att kontrollera att du verkligen är inloggad genom att

Klicka på denna länk

  • Om du hamnar på sidan Mitt konto så är du inloggad
  • Om du hamnar på en sida med ett inloggnings-formulär så behöver du logga in

2 – Ditt medlemskap/abonnemang har löpt ut

För att komma åt innehållet på denna tjänst behöver du ha ett aktivt medlemskap/abonnemang

Du kan kontrollera statusen för ditt medlemskap/abonnemang på denna sida

Kontrollera status för mitt medlemskap/abonnemang

  • Om det står att du har ett aktivt medlemskap och du ändå inte kommer åt innehållet kontakta vår support så hjälper vi dig
  • Om det står att du inte har ett aktivt abonnemang så behöver du antingen köpa ett nytt abonnemang eller förnya ett som har löpt ut.

Du kan kontrollera om du har ett befintligt abonnemang på denna sida

Kontrollera om du har ett aktivt abonnemang

  • Om det står att du har ett aktivt abonnemang och du ändå inte kommer åt innehållet kontakta vår support så hjälper vi dig
  • Om det står att du har ett abonnemang som är avslutat så behöver du återaktivera det

Gör så här för att återaktivera ett abonnemang som har avslutats

På sidan Mitt konto och på fliken som heter Abonnemang klicka på Visa för att öppna upp detaljer om abonnemanget

Klicka sedan på Återaktivera vid rubriken Åtgärder för att återaktivera ditt abonnemang

 

För dig som önskar beställa fler än 10 konton 

Maila antal konton och önskat startdatum till sara@balansinstitutet.se

Du kommer då att få en faktura sam info om hur du går tillväga för att ge dina deltagare tillång till innehållet på tjänsten.

För att komma åt innehållet på vår online-tjänst behöver ha ett aktivt abonnemang.

Förnya abonnemang

Ett abonnemang förnyas automatiskt om du inte aktivt har valt att avsluta abonnemanget dessförinnan

Vi informerar alltid två gånger innan en förnyelse sker så att du som kund är medveten om förnyelsen

Du kan återaktivera ett abonnemang som har avslutats och löpt ut på sidan Mitt konto och fliken Abonnemang – Gör så här;

  • Klicka på Visa och sedan Återaktivera vid rubriken Åtgärder på sidan som öppnas

Pausa abonnemang

Du kan välja att pausa ditt abonnemang. Om du pausar ditt abonnemang så kommer du inte komma åt innehållet på tjänsten förrän du aktiverar det igen.

Om du pausar ett abonnemang så fortlöper det inte förrän du aktiverar det igen, så du kommer in bli debiterad för fler perioder, nästa debitering låter alltså skjutas på lika länge som du har abonnemanget pausat

Gör så här för att pausa ditt abonnemang på Balans Online

  1. Gå till sidan Mitt konto och klicka på fliken Abonnemang
  2. Klicka på Visa och sedan på Pausa vid rubriken Åtgärder på sidan som öppnas

Avsluta abonnemang

Om du vill avsluta ditt abonnemang, gör så här

  1. Gå till sidan Mitt konto och klicka på fliken Abonnemang
  2. Klicka på Visa och sedan på Avsluta vid rubriken Åtgärder på sidan som öppnas

Detta kan beror på att du redan har ett konto registrerat som tidigare kund. Börja med att återställa ditt lösenord, logga därefter in och kontrollera under menyn ”MITT KONTO” för att se status för ditt medlemsskap. Där kan du förnya, pausa, aktivera ditt medlemsskap! 

På Balansinstitutet.se så kan du betala med kort. Vi använder oss av Stripe som betallösning för säkra betalningar

Köp av abonnemang

För att komma åt innehållet på vår online-tjänst behöver du ha ett aktivt abonnemang. Ett abonnemang förnyas automatiskt för en ny period om du inte aktivt säger upp det – Se nedan under rubriken Förnya / Pausa / Avsluta för att få svar på hur du avslutar ditt abonnemang

Vi informerar alltid två gånger innan en förnyelse sker så att du som kund är medveten om förnyelsen

 

Köp av digitala produkter

På Balansinstitutet.se erbjuder vi även köp av digitala produkter i vår webbshop. Detta är yogapass och musik som du efter köpet kan ladda ned till din dator

Produkterna levereras som .zip-filer som innehåller ljudfiler i form av mp3-filer samt ett häfte i PDF-format. Så här öppnar du en .zip-fil;

  • För dig med Windows: Högerklicka på ZIP-filen → Extrahera alla → Extrahera
  • För dig med Mac (Apple): Vanligtvis öppnas filen automatiskt när du hämtar den, annars dubbelklicka på filen så öppnas den.

Efter  köpet så kan du ladda ned de digitala produkterna från sidan Mitt konto och fliken Nedladdningar

Nedladdning av våra digitala produkter ingår inte i köpet av ett abonnemang

Momsen är på 25% och du kan ladda ned kvitton för alla dina beställningar med all info du behöver som underlag från ditt konto.

Gör så här;

  1. Gå till sidan Mitt konto
  2. Klicka på fliken Beställningar
  3. Klicka på den lilla likonen som ser ut som ett dokument

Köp av digitala produkter

På Balansinstitutet.se erbjuder vi även köp av digitala produkter i vår webbshop. Detta är yogapass och musik som du efter köpet kan ladda ned till din dator

Produkterna levereras som .zip-filer som innehåller ljudfiler i form av mp3-filer samt ett häfte i PDF-format. Så här öppnar du en .zip-fil;

  • För dig med Windows: Högerklicka på ZIP-filen → Extrahera alla → Extrahera
  • För dig med Mac (Apple): Vanligtvis öppnas filen automatiskt när du hämtar den, annars dubbelklicka på filen så öppnas den.

Efter  köpet så kan du ladda ned de digitala produkterna från sidan Mitt konto och fliken Nedladdningar

Nedladdning av våra digitala produkter ingår inte i köpet av ett abonnemang

 

Hur får jag in den digitala produkten i min mobil eller surfplatta?

För dig med iPhone/iPad

Gör så här för att föra över den digitala produkten till din iPhone/iPad

  1. Öppna iTunes
  2. Importera ljudfilerna till iTunes
  3. Koppla din iPhone/iPad till din dator med sladd
  4. Synka ditt iTunes Musik-bibliotek med din iPhone

Apples egna guide hur detta går till går att läsa här;

https://support.apple.com/sv-se/guide/mac-help/mchlbf6a1fab/mac

För dig med en Android telefon/surfplatta

Följ Google’s egna guide här;

https://support.google.com/googleplaymusic/answer/1101500?hl=sv

Kontakt

Supportärenden hanteras måndag-fredag 10-17

Tveka inte att höra av dig om du har några funderingar eller behöver hjälp, men kontrollera gärna om svaret på din fråga finns här ovan först. Tack! Observera att frågor vars svar finns ovan kommer inte att prioriteras av supporten.

Välj ämnet Teknisk support om du behöver hjälp med ditt inlogg/lösenord eller har frågor om hur du hanterar ditt konto, abonnemang/medlemskap

Välj ämnet Frågor om innehållet / Kontakta Sara om du har frågor om innehållet på tjänsten, frågor om utbildningar & kurser eller vill komma i kontakt med Sara